Muualla olevia vanhoja lentokoneita | Old aircraft around Finland

Vanhoja lentokoneita on sijoitettu myös ilmailumuseoiden ja niiden varastojen ulkopuolelle: muistomerkeiksi, vitriineihin sekä muihin museoihin ja paikkoihin.

A lot of old aircraft are located outside of the aviation museums and the storages of them. Some of them are memorials, some have been put to display cabinets, some are on the show of other museum or places.

Sivu 2 / 3   Tuotteita yhteensä 87 kpl

MiG-3

MiG-3.jpg&width=280&height=500
25.10.1939 uudelleen muodostettu OKO-1 sai tehtävän suunnitella torjuntahävittäjä, jonka suorituskyky oli optimoitu 6 000..

Mignet HM-14 Pou du Ciel (?)

Mignet_HM-14_Taivaankirppu_Kurikka.jpg&width=280&height=500
Mignet HM-14 Pou du Ciel (Taivaankirppu) -koneen suunnitteli ranskalainen sähköinsinööri Henry Mignet. Kone lensi ensilentonsa..

Mignet HM-14 Pou du Ciel (OH-KAA)

Mignet_HM-14_Taivaankirppu_OH-KAA.jpg&width=280&height=500
Mignet HM-14 Pou du Ciel (Taivaankirppu) -koneen suunnitteli ranskalainen sähköinsinööri Henry Mignet. Kone lensi ensilentonsa..

Mil Mi-2

Mil_Mi-2.jpg&width=280&height=500
Mil Mi-2 suunniteltiin Mikhail Milin suunnittelutoimistossa ja lensi ensilentonsa 22.9.1961. Vuonna 1964 projekti siirrettiin..

Mil Mi-8T (CCCP-25267)

Mil_Mi-8T_CCCP-25267.jpg&width=280&height=500
Mikhail Milin suunnittelutoimisto alkoi vuonna 1957 kehittää seuraajaa Mil Mi-4 -helikopterille. Yksimoottorinen prototyyppi..

Mil Mi-8T (HS-2)

Mil Mi-8T (HS-2)
Mikhail Milin suunnittelutoimisto alkoi vuonna 1957 kehittää seuraajaa Mil Mi-4 -helikopterille. Yksimoottorinen prototyyppi..

Mil Mi-8T (HS-3)

Mil Mi-8T (HS-3)
Mikhail Milin suunnittelutoimisto alkoi vuonna 1957 kehittää seuraajaa Mil Mi-4 -helikopterille. Yksimoottorinen prototyyppi..

Mil Mi-8T (RA-25525)

Mil_Mi-8T_RA-25525.jpg&width=280&height=500
Mikhail Milin suunnittelutoimisto alkoi vuonna 1957 kehittää seuraajaa Mil Mi-4 -helikopterille. Yksimoottorinen prototyyppi..

Piper PA-23-250 Aztec

Piper_PA-23_Aztec_OH-ABC.jpg&width=280&height=500
Piper PA-23 on 4-6-paikkainen kaksimoottorinen kokometallirakenteinen yleisilmailukone, jota käytettiin myös rajoitetusti..

Piper PA-28-140 Cherokee B

Piper_PA-28-140_Cherokee_Cruiser.jpg&width=280&height=500
Piper Cherokee on yhdysvaltalainen yksimoottorinen pienkone, jonka prototyyppi lensi ensi kerran 14.1.1960. Ensimmäiset sarjakoneet..

Piper PA-28R-200 Arrow II (PA-3)

Piper_PA-28R-200_Cherokee_Arrow_PA-3_Reino_Myllymaki_2019.jpg&width=280&height=500
Piper Cherokee Arrow on yhdysvaltalainen yksimoottorinen pienkone, jonka prototyyppi lensi ensi kerran 2.10.1960. Ensimmäiset..

Piper PA-31-350 Chieftain (PC-6)

Piper_PA-31-350_Chieftain_PC-6_720x405_Reino_Myllymaki_2019.jpg&width=280&height=500
Piper PA-31 Navajo kehitettiin suurentamalla lentokonetehtaan edellinen kaksimoottorinen kone, Piper PA-30 Twin Comanche..

Piper PA-31P Navajo OH-PHR

Piper_PA-31P_Navajo_OH-PHR_720x405_Reino_Myllymaki_2019.jpg&width=280&height=500
Piper PA-31 Navajo kehitettiin suurentamalla lentokonetehtaan edellinen kaksimoottorinen kone, Piper PA-30 Twin Comanche..

PZL TS-11 Iskra

PZL_T-11_Iskra_Jukka_Hoffren.jpg&width=280&height=500
Puolalainen PZL-lentokonetehdas alkoi suunnitella Puolan ilmavoimien spesifikaatioon perustuvaa suihkuharjoituskonetta vuonna..

Reims/Cessna F150J (OH-CBO)

Reims_Cessna_F150J_OH-CBO.jpg&width=280&height=500
Cessna aloitti Cessna 140 -koneen seuraajan suunnittelun 1950-luvun puolessa välissä. Uutta koneessa oli mm. nokkapyörälaskuteline..

Republic RC-3 Seabee

Republic_RC-3_Seabee.jpg&width=280&height=500
Yhdysvaltalainen Republic Aircraft Corporation alkoi jo sodan aikana etsiä tuotteita sodan jälkeistä aikaa varten. Se osti..

Saab 35BS Draken (DK-202)

Saab 35BS Draken (DK-202)
Kaksoisdeltasiipinen Saab 35 Draken -suihkuhävittäjäkone oli Ruotsin ilmavoimien päähävittäjätyyppi 1960- ja 1970-luvuilla..

Saab 35BS Draken (DK-208)

Saab_35BS_Draken_DK-208.jpg&width=280&height=500
Kaksoisdeltasiipinen Saab 35 Draken -suihkuhävittäjäkone oli Ruotsin ilmavoimien päähävittäjätyyppi 1960- ja 1970-luvuilla..

Saab 35FS Draken (DK-229)

Saab_35FS_Draken_DK-229.jpg&width=280&height=500
Kaksoisdeltasiipinen Saab 35 Draken -suihkuhävittäjäkone oli Ruotsin ilmavoimien päähävittäjätyyppi 1960- ja 1970-luvuilla..

Saab 35FS Draken (DK-237)

Saab 35FS Draken (DK-237)
Kaksoisdeltasiipinen Saab 35 Draken -suihkuhävittäjäkone oli Ruotsin ilmavoimien päähävittäjätyyppi 1960- ja 1970-luvuilla..

Saab 35FS Draken (DK-263)

Saab_35FS_Draken_DK-263.jpg&width=280&height=500
Kaksoisdeltasiipinen Saab 35 Draken -suihkuhävittäjäkone oli Ruotsin ilmavoimien päähävittäjätyyppi 1960- ja 1970-luvuilla..

Saab 35S Draken (DK-201)

Saab_35S_Draken_DK-201.jpg&width=280&height=500
Kaksoisdeltasiipinen Saab 35 Draken -suihkuhävittäjäkone oli Ruotsin ilmavoimien päähävittäjätyyppi 1960- ja 1970-luvuilla..

Saab 35S Draken (DK-203)

Saab_35S_Draken_DK-203.jpg&width=280&height=500
Kaksoisdeltasiipinen Saab 35 Draken -suihkuhävittäjäkone oli Ruotsin ilmavoimien päähävittäjätyyppi 1960- ja 1970-luvuilla..

Saab 35S Draken (DK-209)

Saab_35S_Draken_DK-209_Petri_Tuominen.jpg&width=280&height=500
Kaksoisdeltasiipinen Saab 35 Draken -suihkuhävittäjäkone oli Ruotsin ilmavoimien päähävittäjätyyppi 1960- ja 1970-luvuilla..

Saab 35S Draken (DK-211)

Saab_35S_Draken_DK-211_Petri_Tuominen.jpg&width=280&height=500
Kaksoisdeltasiipinen Saab 35 Draken -suihkuhävittäjäkone oli Ruotsin ilmavoimien päähävittäjätyyppi 1960- ja 1970-luvuilla..

Saab 35S Draken (DK-219)

Saab_35S_Draken_DK-219_Petri_Tuominen.jpg&width=280&height=500
Kaksoisdeltasiipinen Saab 35 Draken -suihkuhävittäjäkone oli Ruotsin ilmavoimien päähävittäjätyyppi 1960- ja 1970-luvuilla..

Saab 91D Safir (SF-16)

Saab_91D_Safir_SF-16_Jyrki_Laukkanen.jpg&width=280&height=500
Saab 91D Safir on ruotsalainen nelipaikkainen yksimoottorinen koulukone. Saab 91 Safir lensi ensilentonsa 20.11.1945. Yhdennäköisyys..

Saab 91D Safir (SF-21)

Saab_91D_Safir_SF-21_OH-SFL_Petri_Tuominen.jpg&width=280&height=500
Saab 91D Safir on ruotsalainen nelipaikkainen yksimoottorinen koulukone. Saab 91 Safir lensi ensilentonsa 20.11.1945. Yhdennäköisyys..

Saab 91D Safir (SF-22)

Saab_91D_Safir_SF-22_Jyrki_Laukkanen.jpg&width=280&height=500
Saab 91D Safir on ruotsalainen nelipaikkainen yksimoottorinen koulukone. Saab 91 Safir lensi ensilentonsa 20.11.1945. Yhdennäköisyys..

Saab 91D Safir (SF-24)

Saab_91D_Safir_SF-24.jpg&width=280&height=500
Saab 91D Safir on ruotsalainen nelipaikkainen yksimoottorinen koulukone. Saab 91 Safir lensi ensilentonsa 20.11.1945. Yhdennäköisyys..

Saab 91D Safir (SF-27)

Saab_91D_Safir_SF-27_Wikimedia_Commons_Peter_Bakema.jpg&width=280&height=500
Saab 91D Safir on ruotsalainen nelipaikkainen yksimoottorinen koulukone. Saab 91 Safir lensi ensilentonsa 20.11.1945. Yhdennäköisyys..

Saab 91D Safir (SF-3)

Saab_91D_Safir_SF-3_SIVM.jpg&width=280&height=500
Saab 91D Safir on ruotsalainen nelipaikkainen yksimoottorinen koulukone. Saab 91 Safir lensi ensilentonsa 20.11.1945. Yhdennäköisyys..

Saab 91D Safir (SF-36)

Saab_91B-D_Safir_SF-36_Jyrki_Laukkanen.jpg&width=280&height=500
Saab 91D Safir on ruotsalainen nelipaikkainen yksimoottorinen koulukone. Saab 91 Safir lensi ensilentonsa 20.11.1945. Yhdennäköisyys..

Saab 91D Safir (SF-4)

Saab_91D_Safir_SF-4_Teemu_Pienimaki.jpg&width=280&height=500
Saab 91D Safir on ruotsalainen nelipaikkainen yksimoottorinen koulukone. Saab 91 Safir lensi ensilentonsa 20.11.1945. Yhdennäköisyys..

Saab 91D Safir (SF-5)

Saab_91D_Safir_SF-5_SIVM.jpg&width=280&height=500
Saab 91D Safir on ruotsalainen nelipaikkainen yksimoottorinen koulukone. Saab 91 Safir lensi ensilentonsa 20.11.1945. Yhdennäköisyys..

Schleicher Ka-7 Rhönadler

Schleicher_Ka-7_Rhonadler_OH-KKH_Reino_Myllymaki_2016.jpg&width=280&height=500
Rhönadlerin suunnitteli Rudof Kaiser. Koneen runkokehikko on hitsattua teräsputkea ja siipi puurakenteinen, molemmat kangaspintaisia..

Valmet L-70 Miltrainer OH-VAA

Valmet_Vinka_OH-VAA.jpg&width=280&height=500
Valmet L-70 Miltrainer on on suomalainen yksimoottorinen alkeiskoulukone. Kone on eräänlainen vientiversio LEKO-70- ja Valmet..

Valmet L-90 Redigo (OH-VTP)

Valmet_Redigo_OH-VTP_Tapani_Kaarnais.jpg&width=280&height=500
1980-luvun alussa päätettiin Valmet Oy:n Kuoreveden tehtaalla lähteä kehittämään Valmet L-70:n pohjalta nelipaikkaista jatkokoulutus-..

Valmet L-90 Redigo (RG-10)

Valmet_Redigo_RG-10_Jukka_Hoffren.jpg&width=280&height=500
1980-luvun alussa päätettiin Valmet Oy:n Kuoreveden tehtaalla lähteä kehittämään Valmet L-70:n pohjalta nelipaikkaista jatkokoulutus-..

Valmet L-90 Redigo (RG-4)

Valmet_Redigo_RG-4_Reino_Myllymaki_2019.jpg&width=280&height=500
1980-luvun alussa päätettiin Valmet Oy:n Kuoreveden tehtaalla lähteä kehittämään Valmet L-70:n pohjalta nelipaikkaista jatkokoulutus-..
123