Muualla olevia vanhoja lentokoneita | Old aircraft around Finland
Vanhoja lentokoneita on sijoitettu myös ilmailumuseoiden ja niiden varastojen ulkopuolelle: muistomerkeiksi, vitriineihin sekä muihin museoihin ja paikkoihin.
A lot of old aircraft are located outside of the aviation museums and the storages of them. Some of them are memorials, some have been put to display cabinets, some are on the show of other museum or places.
Sivu 2 / 3
Tuotteita yhteensä 87 kpl
MiG-3
25.10.1939 uudelleen muodostettu OKO-1 sai tehtävän suunnitella torjuntahävittäjä, jonka suorituskyky oli optimoitu 6 000..
Mignet HM-14 Pou du Ciel (?)
Mignet HM-14 Pou du Ciel (Taivaankirppu) -koneen suunnitteli ranskalainen sähköinsinööri Henry Mignet. Kone lensi ensilentonsa..
Mignet HM-14 Pou du Ciel (OH-KAA)
Mignet HM-14 Pou du Ciel (Taivaankirppu) -koneen suunnitteli ranskalainen sähköinsinööri Henry Mignet. Kone lensi ensilentonsa..
Mil Mi-2
Mil Mi-2 suunniteltiin Mikhail Milin suunnittelutoimistossa ja lensi ensilentonsa 22.9.1961. Vuonna 1964 projekti siirrettiin..
Mil Mi-8T (CCCP-25267)
Mikhail Milin suunnittelutoimisto alkoi vuonna 1957 kehittää seuraajaa Mil Mi-4 -helikopterille. Yksimoottorinen prototyyppi..
Mil Mi-8T (HS-2)
Mikhail Milin suunnittelutoimisto alkoi vuonna 1957 kehittää seuraajaa Mil Mi-4 -helikopterille. Yksimoottorinen prototyyppi..
Mil Mi-8T (HS-3)
Mikhail Milin suunnittelutoimisto alkoi vuonna 1957 kehittää seuraajaa Mil Mi-4 -helikopterille. Yksimoottorinen prototyyppi..
Mil Mi-8T (RA-25525)
Mikhail Milin suunnittelutoimisto alkoi vuonna 1957 kehittää seuraajaa Mil Mi-4 -helikopterille. Yksimoottorinen prototyyppi..
Piper PA-23-250 Aztec
Piper PA-23 on 4-6-paikkainen kaksimoottorinen kokometallirakenteinen yleisilmailukone, jota käytettiin myös rajoitetusti..
Piper PA-28-140 Cherokee B
Piper Cherokee on yhdysvaltalainen yksimoottorinen pienkone, jonka prototyyppi lensi ensi kerran 14.1.1960. Ensimmäiset sarjakoneet..
Piper PA-28R-200 Arrow II (PA-3)
Piper Cherokee Arrow on yhdysvaltalainen yksimoottorinen pienkone, jonka prototyyppi lensi ensi kerran 2.10.1960. Ensimmäiset..
Piper PA-31-350 Chieftain (PC-6)
Piper PA-31 Navajo kehitettiin suurentamalla lentokonetehtaan edellinen kaksimoottorinen kone, Piper PA-30 Twin Comanche..
Piper PA-31P Navajo OH-PHR
Piper PA-31 Navajo kehitettiin suurentamalla lentokonetehtaan edellinen kaksimoottorinen kone, Piper PA-30 Twin Comanche..
PZL TS-11 Iskra
Puolalainen PZL-lentokonetehdas alkoi suunnitella Puolan ilmavoimien spesifikaatioon perustuvaa suihkuharjoituskonetta vuonna..
Reims/Cessna F150J (OH-CBO)
Cessna aloitti Cessna 140 -koneen seuraajan suunnittelun 1950-luvun puolessa välissä. Uutta koneessa oli mm. nokkapyörälaskuteline..
Republic RC-3 Seabee
Yhdysvaltalainen Republic Aircraft Corporation alkoi jo sodan aikana etsiä tuotteita sodan jälkeistä aikaa varten. Se osti..
Saab 35BS Draken (DK-202)
Kaksoisdeltasiipinen Saab 35 Draken -suihkuhävittäjäkone oli Ruotsin ilmavoimien päähävittäjätyyppi 1960- ja 1970-luvuilla..
Saab 35BS Draken (DK-208)
Kaksoisdeltasiipinen Saab 35 Draken -suihkuhävittäjäkone oli Ruotsin ilmavoimien päähävittäjätyyppi 1960- ja 1970-luvuilla..
Saab 35FS Draken (DK-229)
Kaksoisdeltasiipinen Saab 35 Draken -suihkuhävittäjäkone oli Ruotsin ilmavoimien päähävittäjätyyppi 1960- ja 1970-luvuilla..
Saab 35FS Draken (DK-237)
Kaksoisdeltasiipinen Saab 35 Draken -suihkuhävittäjäkone oli Ruotsin ilmavoimien päähävittäjätyyppi 1960- ja 1970-luvuilla..
Saab 35FS Draken (DK-263)
Kaksoisdeltasiipinen Saab 35 Draken -suihkuhävittäjäkone oli Ruotsin ilmavoimien päähävittäjätyyppi 1960- ja 1970-luvuilla..
Saab 35S Draken (DK-201)
Kaksoisdeltasiipinen Saab 35 Draken -suihkuhävittäjäkone oli Ruotsin ilmavoimien päähävittäjätyyppi 1960- ja 1970-luvuilla..
Saab 35S Draken (DK-203)
Kaksoisdeltasiipinen Saab 35 Draken -suihkuhävittäjäkone oli Ruotsin ilmavoimien päähävittäjätyyppi 1960- ja 1970-luvuilla..
Saab 35S Draken (DK-209)
Kaksoisdeltasiipinen Saab 35 Draken -suihkuhävittäjäkone oli Ruotsin ilmavoimien päähävittäjätyyppi 1960- ja 1970-luvuilla..
Saab 35S Draken (DK-211)
Kaksoisdeltasiipinen Saab 35 Draken -suihkuhävittäjäkone oli Ruotsin ilmavoimien päähävittäjätyyppi 1960- ja 1970-luvuilla..
Saab 35S Draken (DK-219)
Kaksoisdeltasiipinen Saab 35 Draken -suihkuhävittäjäkone oli Ruotsin ilmavoimien päähävittäjätyyppi 1960- ja 1970-luvuilla..
Saab 91D Safir (SF-16)
Saab 91D Safir on ruotsalainen nelipaikkainen yksimoottorinen koulukone. Saab 91 Safir lensi ensilentonsa 20.11.1945. Yhdennäköisyys..
Saab 91D Safir (SF-21)
Saab 91D Safir on ruotsalainen nelipaikkainen yksimoottorinen koulukone. Saab 91 Safir lensi ensilentonsa 20.11.1945. Yhdennäköisyys..
Saab 91D Safir (SF-22)
Saab 91D Safir on ruotsalainen nelipaikkainen yksimoottorinen koulukone. Saab 91 Safir lensi ensilentonsa 20.11.1945. Yhdennäköisyys..
Saab 91D Safir (SF-24)
Saab 91D Safir on ruotsalainen nelipaikkainen yksimoottorinen koulukone. Saab 91 Safir lensi ensilentonsa 20.11.1945. Yhdennäköisyys..
Saab 91D Safir (SF-27)
Saab 91D Safir on ruotsalainen nelipaikkainen yksimoottorinen koulukone. Saab 91 Safir lensi ensilentonsa 20.11.1945. Yhdennäköisyys..
Saab 91D Safir (SF-3)
Saab 91D Safir on ruotsalainen nelipaikkainen yksimoottorinen koulukone. Saab 91 Safir lensi ensilentonsa 20.11.1945. Yhdennäköisyys..
Saab 91D Safir (SF-36)
Saab 91D Safir on ruotsalainen nelipaikkainen yksimoottorinen koulukone. Saab 91 Safir lensi ensilentonsa 20.11.1945. Yhdennäköisyys..
Saab 91D Safir (SF-4)
Saab 91D Safir on ruotsalainen nelipaikkainen yksimoottorinen koulukone. Saab 91 Safir lensi ensilentonsa 20.11.1945. Yhdennäköisyys..
Saab 91D Safir (SF-5)
Saab 91D Safir on ruotsalainen nelipaikkainen yksimoottorinen koulukone. Saab 91 Safir lensi ensilentonsa 20.11.1945. Yhdennäköisyys..
Schleicher Ka-7 Rhönadler
Rhönadlerin suunnitteli Rudof Kaiser. Koneen runkokehikko on hitsattua teräsputkea ja siipi puurakenteinen, molemmat kangaspintaisia..
Valmet L-70 Miltrainer OH-VAA
Valmet L-70 Miltrainer on on suomalainen yksimoottorinen alkeiskoulukone. Kone on eräänlainen vientiversio LEKO-70- ja Valmet..
Valmet L-90 Redigo (OH-VTP)
1980-luvun alussa päätettiin Valmet Oy:n Kuoreveden tehtaalla lähteä kehittämään Valmet L-70:n pohjalta nelipaikkaista jatkokoulutus-..
Valmet L-90 Redigo (RG-10)
1980-luvun alussa päätettiin Valmet Oy:n Kuoreveden tehtaalla lähteä kehittämään Valmet L-70:n pohjalta nelipaikkaista jatkokoulutus-..
Valmet L-90 Redigo (RG-4)
1980-luvun alussa päätettiin Valmet Oy:n Kuoreveden tehtaalla lähteä kehittämään Valmet L-70:n pohjalta nelipaikkaista jatkokoulutus-..
« Edellinen | 1 | 2 | 3 | Seuraava » |