SZ-5

Valmistusnumero 2896

  • 25.5.1940 saapui Suomeen
  • 26.5.1940 luovutettiin Ilmasotakoululle
  • 29.11.1940 törmäsi edellä laskeneen VL Tuisku TU-167:n vasempaan siivistöön Kauhavalla ja raahautui 100 metriä mukana. Ohjaaja luutnantti O. Pesola selviytyi vammoitta.
  • 13.1.1941 luovutettiin Veljekset Karhumäki Oy:lle korjattavaksi
  • 25.9.1941 varastoitiin varikolle
  • 22.5.1944 luovutettiin Lentosotakoululle
  • 10.8.1945 luovutettiin Hävittäjälentolaivue 11:lle
  • 15.10.1945 luovutettiin Lentosotakoululle
  • 11.6.1946 ajoi laskun lopussa edellä laskeneen Focke-Wulf Fw 44 J Stieglitz SZ-23:n päälle Kauhavalla. Ohjaaja luutnantti E. Eroila selviytyi vammoitta.
  • 29.8.1947 luovutettiin Hävittäjälentolaivue 11:lle
  • 1.4.1948 ohjaaja arvioi korkeuden väärin ja tuli maahan ennen kiitorataa Porissa, jolloin laskutelineet murtuivat. Ohjaaja ylikersantti O. Kuuluvainen selviytyi vammoitta.
  • 20.6.1949 luovutettiin Veljekset Karhumäki Oy:lle korjattavaksi
  • 4.1.1950 luovutettiin Hävittäjälentolaivue 11:lle
  • 17.12.1951 luovutettiin Veljekset Karhumäki Oy:lle peruskorjattavaksi
  • 6.2.1952 luovutettiin Esikuntalentueelle
  • 8.5.1953 polttoaine loppui lennolla ja pakkolaskussa pellolle Helsingin Haagassa laskutelineet murtuivat. Ohjaaja ylikersantti T. Tommila selviytyi vammoitta.
  • 8.9.1953 luovutettiin Veljekset Karhumäki Oy:lle
  • 7.4.1954 luovutettiin 1. Lennostolle
  • 15.11.1954 osui lennolla puhelinlankoihin ja suistui mahalleen maahan Laukaalla. Ohjaaja vänrikki R. Vaittinen selviytyi vammoitta.
  • 13.5.1955 luovutettiin Veljekset Karhumäki Oy:lle korjattavaksi
  • 28.1.1956 luovutettiin Ilmasotakoululle
  • 2.4.1957 luovutettiin Hävittäjälentolaivue 13:lle
  • 1.10.1957 luovutettiin Hävittäjälentolaivue 11:lle
  • 27.5.1958 luovutettiin varikolle
  • 31.5.1960 myytiin huutokaupalla

Lentotunnit sotilaskäytössä 2 879 tuntia 10 minuuttia.