SZ-4

Valmistusnumero 2895

  • 25.5.1940 saapui Suomeen
  • 26.5.1940 luovutettiin Ilmasotakoululle
  • 1.3.1941 moottori sammui lennolla ja sitä seuranneessa pakkolaskussa suolle Vetelissä kone meni ympäri ja pyrstö taittui. Ohjaaja upseerikokelas E. Eerola selviytyi vammoitta.
  • 20.9.1941 luovutettiin Veljekset Karhumäki Oy:lle korjattavaksi
  • 12.8.1944 luovutettiin Lentosotakoululle
  • 9.12.1946 rullatessa osui Kauhavalla SZ-5:n pyrstöön. Ohjaaja korpraali V. Androsoff selviytyi vammoitta
  • 22.8.1947 luovutettiin Hävittäjälentolaivue 23:lle
  • 30.11.1947 polttoaine loppui viiden minuutin lennon jälkeen, jota seuranneessa pakkolaskussa Naarajärvelle kone vaurioitui. Ohjaaja luutnantti P. Räisänen selviytyi vammoitta.
  • 9.9.1948 luovutettiin Veljekset Karhumäki Oy:lle korjattavaksi
  • 4.6.1949 luovutettiin Esikuntalentueelle
  • 1.7.1949 kaarsi myötätuulilaskussa Malmilla siten, että vasen laskuteline murtui. Ohjaaja kadetti K. Tiitinen selviytyi vammoitta.
  • 25.7.1951 moottori sammui lennolla ja pakkolaskussa pellolle Nurmijärvellä koneen pohja vaurioitui. Ohjaaja ylikersantti T. Tommila selviytyi vammoitta.
  • 17.2.1952 luovutettiin Veljekset Karhumäki Oy:lle korjattavaksi
  • 4.7.1952 luovutettiin Lentorykmentti 2:lle
  • 19.9.1952 luovutettiin Lentosotakoululle
  • 13.11.1952 ohjaaja arvioi lentokorkeuden väärin ja kone iskeytyi jäähän Kauhavalla vasemmat siivet edellä. Ohjaaja upseerioppilas O. Niemelä selviytyi vammoitta.
  • 23.4.1953 luovutettiin Veljekset Karhumäki Oy:lle korjattavaksi
  • 16.10.1953 luovutettiin Ilmasotakoululle
  • 8.6.1954 osui laskuharjoitusten startissa VL Pyry PY-1:n pyrstöön, jolloin oikea alasiipi vaurioitui. Ohjaaja upseerioppilas O. Kokkomäki selviytyi vammoitta
  • 31.12.1954 luovutettiin Ilmavoimien viestipataljoonalle
  • 21.2.1956 luovutettiin Veljekset Karhumäki Oy:lle peruskorjaukseen
  • 20.10.1956 luovutettiin Yhteyslentueelle
  • 21.10.1957 luovutettiin Karjalan Lennostolle
  • 10.10.1958 luovutettiin varikolle
  • 31.5.1960 myytiin huutokaupalla.
  • 16.7.1963 rekisteröitiin tunnuskella OH-SZO Forssan Seudun Ilmailuyhdistykselle
  • 2.11.1970 siviilirekisteröinti peruttiin, ostettiin takaisin siviilikäytöstä, lensi Koelentueessa
  • 1989 luovutettiin museoitavaksi Keski-Suomen Ilmailumuseoon

Lentoaika sotilaskäytössä 3 212 tuntia 30 minuuttia 10.10.1958 mennessä.