SZ-18

Valmistusnumero 2778

  • 6.8.1940 saapui Suomeen
  • 8.8.1940 luovutettiin Ilmasotakoululle
  • 24.5.1943 luovutettiin Täydennyslentolaivue 35:lle
  • 24.11.1943 luovutettiin Mekaanikkokoululle huoltoon
  • 9.3.1944 luovutettiin Lentosotakoululle
  • 27.7.1944 luovutettiin Veljekset Karhumäki Oy:lle peruskorjaukseen
  • 14.1.1946 luovutettiin Lentosotakoululle
  • 19.6.1946 kaasutin jäätyi, jolloin kone joutui pakkolaskuun Kauhavalla ja oikea teline nurjahti. Lentosotamiesn A. Tervasmaa selviytyi vammoitta.
  • 18.11.1949 luovutettiin Veljekset Karhumäki Oy:lle peruskorjaukseen
  • 13.4.1950 luovutettiin Hävittäjälentolaivue 11:lle
  • 3.8.1950 luovutettiin Hävittäjälentolaivue 33:lle
  • 17.12.1951 luovutettiin Veljekset Karhumäki Oy:lle peruskorjaukseen
  • 15.7.1952 luovutettiin Lentosotakoululle
  • 17.1.1953 luovutettiin Koelentueelle
  • 12.4.1954 moottori pysähtyi, jolloin kone joutui pakkolaskuun Tampereelle ja mennessään piikkilanka-aidan läpi ojaan oikea teline murtui. Kersantti A. Oranurmi selviytyi vammoitta.
  • 13.5.1955 luovutettiin Veljekset Karhumäki Oy:lle peruskorjaukseen
  • 15.11.1955 luovutettiin Yhteyslentueelle
  • 10.3.1959 luovutettiin varikolle
  • 31.5.1960 myytiin
  • 1999 Ilmailumuseoyhdistys ry hankki koneen tulipalossa säilyneen rungon, joka entisöitiin käyttäen hyväksi liettualaisia uustuotantosiipiä ja Sotamuseon moottoria.
  • 2008 entisöinti valmistui.
  • 2010 kone asetettiin nähtäville Veljekset Keskisen kyläkauppaan Tuuriin.
  • 11.4.2016 kone purettiin Tuurin kyläkaupasta ja siirrettiin Tuulokseen.
  • 12.10.2016 kone asetettiin näytteille Kauppakeskus Tuuloseen Hämeenlinnassa.

Kokonaislentotuntimäärä 3 543 tuntia 5 minuuttia.