Muualla olevia vanhoja lentokoneita | Old aircraft around Finland

Vanhoja lentokoneita on sijoitettu myös ilmailumuseoiden ja niiden varastojen ulkopuolelle: muistomerkeiksi, vitriineihin sekä muihin museoihin ja paikkoihin.

A lot of old aircraft are located outside of the aviation museums and the storages of them. Some of them are memorials, some have been put to display cabinets, some are on the show of other museum or places.

Sivu 3 / 3   Tuotteita yhteensä 88 kpl

Valmet L-90 Redigo (RG-4)

Valmet_Redigo_RG-4_Reino_Myllymaki_2019.jpg&width=280&height=500
1980-luvun alussa päätettiin Valmet Oy:n Kuoreveden tehtaalla lähteä kehittämään Valmet L-70:n pohjalta nelipaikkaista jatkokoulutus-..

Valmet L-90 Redigo (RG-5)

Valmet_Redigo_RG-5_Reino_Myllymaki_2019.jpg&width=280&height=500
1980-luvun alussa päätettiin Valmet Oy:n Kuoreveden tehtaalla lähteä kehittämään Valmet L-70:n pohjalta nelipaikkaista jatkokoulutus-..

Valmet L-90 Redigo (RG-7)

Valmet_Redigo_RG-7_Reino_Myllymaki_2019.jpg&width=280&height=500
1980-luvun alussa päätettiin Valmet Oy:n Kuoreveden tehtaalla lähteä kehittämään Valmet L-70:n pohjalta nelipaikkaista jatkokoulutus-..

Valmet L-90 Redigo (RG-8)

Valmet L-90 Redigo (RG-8)
1980-luvun alussa päätettiin Valmet Oy:n Kuoreveden tehtaalla lähteä kehittämään Valmet L-70:n pohjalta nelipaikkaista jatkokoulutus-..

Viri

Viri.jpg&width=280&height=500
Ilmailuinsinöörien Kerho (IIK) suunnitteli 1930-luvun puolessa välissä urheilulentokone Virin. Koneen prototyyppi lensi ensilentonsa..

VL Myrsky II (MY-10)

VL Myrsky II (MY-10)
VL Myrsky on Valtion Lentokonetehtaan Suomen Ilmavoimille suunnittelema ja rakentama hävittäjälentokone. Koneen suunnittelu..

VL Sääski II (LK-1)

VL_Saaski_II_LK-1.jpg&width=280&height=500
Sääski I:n jälkeen Osakeyhtiö Sääski rakennuttama parannellun Sääski II:n prototyyppi lensi ensilentonsa 22.2.1929. Kone..

VL Viima I (VI-1)

VL_Viima_I_VI-1.jpg&width=280&height=500
Valtion Lentokonetehdas aloitti uuden koulukoneen suunnittelun vuonna 1934. Tyypillä oli tarkoitus korvata Letov S.218 A..
123